Directeur Trupark stapt al na anderhalf jaar op: "Dreigbrieven waren niet de reden"



Lore Soors, de 23-jarige directeur van het het autonoom gemeentebedrijf Trupark stapt op en gaat aan de slag bij de digitale marketing-afdeling van JBC. Soors was er sinds februari 2021 aan de slag.


Het autonoom gemeentebedrijf Trupark werd in 2020 in het leven geroepen om naar eigen zeggen, het beheer van de stedelijke parkeerplaatsen in handen van het stadsbestuur te houden. In de politieke wandelgangen fluisterde men dat het eerder een reddingsboei was om de door de kiezer afgestrafte en verguisde cd&v'er Bert Stippelmans, die er een betaald mandaat als voorzitter kreeg, aan boord te houden.


22,541 euro per parkingplaats

En Stippelmans deed zijn reputatie als brokkenpiloot meteen alle eer aan. In de lente van 2021 deed hij al een eerste keer de wenkbrauwen fronsen toe hij de zieltogende parking Clockhempoort overkocht van Indigo voor de ranke som van 5,5 miljoen euro. Te weten. Parking Clockhempoort telt 244 parkeerplaatsen. Trupark legde dus 22,541 euro per parkingplaats neer. Parkeerplaatsen die gemiddeld 2,35 m breed zijn. Bij de bouw in 2006 was dit al erg krap, maar door de evoluties in het wagenpark is dit zelfs voor gewone auto’s te smal geworden. Gek genoeg: de eigen Truiense bouwreglementen eisen ondertussen minimum 2,50 m voor een ondergrondse parkeerplaats


Tenenkrommende communicatie

In februari 2022 ontstond er dan weer grote verwarring bij de gebruikers van de parking Sportpark aan het LAGO Bloesembad. De parking zou betalend worden maar niemand wist wanneer of hoe het zat met de sporters en zwemmers. De communicatie die erop volgde was tenenkrommend slecht. En nu houdt de directeur het na anderhalf jaar voor bekeken.


'Niet mijn ding'

"Het is niet omwille van het feit dat ik letterlijk en figuurlijk heel wat bagger in mijn brievenbus kreeg", vertelt Lore Soors aan Trudocs. "Uiteraard speelde dat mee, maar het was eerder dat de parkeersector mij niet meteen lag. Ook het samenwerken met een lokaal bestuur is speciaal te noemen. De turbulente werking van Trupark is vergelijkbaar met die van een startup. Gelukkig heb ik er veel geleerd en ik neem veel ervaring mee. Maar het was gewoonweg niet mijn ding. Met veel plezier start ik binnekort als digitale marketeer bij JBC."


Ondertussen is de positie van directeur Trupark vacant.

1.820 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven