• Dirk Selis

Tien jaar geleden arriveerde de eerste Conference-peer in China ...



Op 22 januari 2011 hielden de Belgische Fruitveiling en Dole China een gezamenlijke officiële openingsceremonie in Shanghai om de allereerste container met Truval Conference peren in ontvangst te nemen. Alweer tien jaar geleden dat de Belgische Conference als allereerste westerse peer officieel in China werd geïmporteerd, na jaren van onderhandelen tussen de twee landen.


Om deze mijlpaal te vieren, lanceren zowel Dole China als BFV, 2021 als het officiële 10-jarige jubileumjaar van dit historische partnerschap, en vieren ze tegelijkertijd 50 jaar diplomatieke betrekkingen tussen België en China. "Sinds dat moment, 10 jaar geleden, is de band tussen BFV en Dole steeds sterker geworden, en heeft de Conference peer geleidelijk de harten veroverd van Chinese consumenten in het hele land", zegt Marc Evrard, commercieel directeur bij BFV.


Commercialiseren

Dit partnerschap van Dole China, een van de toonaangevende fruitimporteurs en distributeurs in China, met BFV is een perfecte match gebleken. Samen zijn ze er in geslaagd om de Conference-peer geleidelijk aan te commercialiseren en te promoten in alle belangrijke markten en regio's van China. "De strategische aanpak is van cruciaal belang gebleken om de Chinese consument te overtuigen van de unieke smaak van de Conference en heeft geresulteerd in een exponentiele stijging van het verkoopvolume in het afgelopen decennium", gaat Evrard verder. "In dit opzicht bleven de inspanningen van Dole en BFV niet onopgemerkt, aangezien ze werden bekroond met de Marketing Campagne Award van het Jaar tijdens de internationale fruit- en groentenbeurs Asia Fruit Logistica in 2017"


Nog maar het begin

“Ik geloof dat deze 10-jarige reis voor ons beiden nog maar het begin is", zegt Terry Chan, General Manager van Dole China. "Met de gezamenlijke inspanningen en samenwerking van sterkte tot sterkte, kijken we vol vertrouwen naar het volgende decennium."

“Deze prestatie is duidelijk een bewijs van het geloof, de volharding, de toewijding en het teamwerk van alle betrokkenen bij de samenwerking van BFV met Dole China", zegt Marc Evrard, commercieel directeur bij BFV. "Zonder hen zou de introductie van een nieuw product op een nieuwe markt niet mogelijk zou zijn geweest. Tegelijkertijd kijken we ernaar uit om in de komende jaren en decennia het bereiken van dergelijke mijlpalen samen te vieren. "


Sweet Sensation

Gedurende het jubileumjaar 2021 zullen BFV en Dole China een breed spectrum aan evenementen en marketinginitiatieven organiseren voor zowel handelaren als consumenten om de gedenkwaardige gelegenheid van zowel het 10-jarig jubileum als de 50-jarige diplomatieke betrekkingen tussen hun twee landen te vieren. "In de nabije toekomst zijn er ook andere positieve vooruitzichten voor de samenwerking tussen BFV en Dole China, zoals het verder introduceren van de Sweet Sensation peer. En er worden ook voorbereidingen getroffen voor de lancering van de exclusieve Red Conference peer op de Chinese markt", besluit Marc Evrard.

99 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven