top of page

Weekend van de klant, ook zichtbaar geweest voor uw boodschappentas?


in picture: Vader Van Mulders en zijn twee zonen (Yannick staat rechts)


Zaterdagmorgen, zoals we in feite altijd doen, trekken Tiba en ik naar de wekelijkse markt in onze Vurige Stede. Een paar lege plekken, de aangekondigde regen misschien ? In elk geval was het droog, niet te koud en Tiba in topvorm om haar obligate cadeaubrokjes zien vast te krijgen. De vriendelijke man met zijn dierenvoeding en -speeltjes, is het 1ste ‘slachtoffer’ dat verleid wordt: het eerste snoepje is binnen!


Frieda, de eitjesmadame, recent verhuisd van plaats op de markt, heeft een mindere dag precies maar bedenkt ons toch met een ‘Schokobons’. Het vriendelijke meisje met haar bloesjes en rokjes is tegen 8u00 nog niet klaar met haar stand, een vast gegeven in feite… Onze slager uit het Brusselse is onze volgende stop.


Bloedpens voor Tiba

Deze Brabanders komen al jaren naar onze markt, vorig jaar nog verkozen tot dé marktkramer van de week. Ze verdienen dit weekend zelf een extra pluim, ondanks het feit dat ze zelfs die klant-verwennerij vergeten waren. Onze Tiba wordt er elk weekend vergast op een lekker stuk bloedpens, wat ze super vindt, te zien aan de gretigheid van het binnenschrokken…


Klantvriendelijkheid

Van Mulders & Zonen, een geschiedenis op zich, een vader (François) die stopt met zijn klassieke slagerij in Wolvertem, maar onder impuls van zijn 2 zonen, zijn activiteiten als professionele slager herstart met een marktwagen. Het wordt een ander leven, met als surplus extra vroeg uit de veren te kruipen. Hij kopieert zijn vroeger sterk geapprecieerde kwaliteit naar zijn marktkraam wat nu soms lange wachtrijen oplevert op zaterdagvoormiddag. Yannick, zijn zoon, een flapuit en Kaatje, een schat van een meisje, hun onmisbare hulpkracht, bron van charme en vriendelijkheid, werkt als leerkracht in het onderwijs en tijdens de weekends voor deze twee heren. Een onwaarschijnlijk team, hét voorbeeld van klantvriendelijkheid, waar geen extra cadeautjes nodig zijn om hun klanten te verwennen.


Culinair

Zelfgemaakte hespen en charcuterie, spek dat niet uit de pan vliegt bij het bakken, kortom ik mag niet téveel 'pub' maken anders wordt de wachtrij op zaterdag nog langer… Onze lokale chefkok van Den Ambacht heeft hun kwaliteit ook ontdekt en is, zoals ik, een regelmatige klant bij deze toppers. Als het aanbod van sommige van onze vaste winkels en andere marktkramers ook op dit niveau zou draaien, krijgt onze stad een nog betere reputatie op het vlak van ons culinair aanbod. Er is zelfs een marktkramer-concurrent-slager die de werking van François en zijn team komt ‘uitloeren’. Hij zou beter hun eigen kwaliteit wat omhoog trekken,… zou beter zijn voor iedereen in onze stad !

764 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page