Opgelost! JC Decaux haalt Bol.com reclame weg



Na een, volgens onze info, tussenkomst van het kabinet Vautmans heeft de firma JC Decaux de affiches van Bol.com weggehaald. Was deze heisa nodig? Ja, want het 'Winkelhieren' is meer dan een slogan. We moeten er constant waakzaam voor zijn.


Wat gezond verstand en een paar telefoontjes, meer was er niet nodig om de Bol.com-reclame vervroegd te laten weghalen. De snoeverij van waarnemend burgemeester Jelle Engelbosch (N-VA): 'Ik ben tegen censuur, altijd en overal' heeft de duimen moet leggen voor de daadkracht van Hilde Vautmans (Open Vld). Ook de onzin over gebetonneerde contracten was buiten de goodwill van JC Decaux gerekend. Ook grote firma's hebben begrip voor de verzuchtingen van provinciesteden.


Meer dan een slogan

Was die rel nu echt nodig? Ja! 'Winkelhieren' is meer dan een slogan. Het moet tussen onze oren zitten. De internetgiganten van deze wereld weten dat en gooien daarom forse marketingbudgetten tegen ons koopgedrag aan. Reclame werkt onderhuids en beïnvloedt je vaak zonder dat er er zelf erg in hebt.


Knokken

Het zal trouwens knokken worden om het kernwinkelgebied van Sint-Truiden aantrekkelijk te houden. De digitalisering van de handel rukt razendsnel op terwijl de huurprijzen en loonkosten in België nu niet bepaald om van te dromen zijn. Van de pop-up panden in de Stapelstraat is geen sprake meer. Trud' Or blijft wat op zoek naar zijn tweede adem. Deze provinciestad zal dus alle zeilen moeten bijzetten om de shopper naar hier te lokken. Sint-Truiden moet het hebben van haar gezelligheid, haar horeca. Vraag is en blijft of het nodig is om een bestaande en leegstaande parking te kopen. Wij vinden alleszins van niet.


Pluim

Maar laat ons afsluiten met een pluim voor schepen van Citymarketing Hilde Vautmans (Open Vld). Terwijl ze gisteren nog op haar paard door de Gelmense velden daverde, loste ze dit akkefietje vandaag proper op. Voila, als het goed is zeggen we het ook!

679 keer bekeken3 reacties