Schaf het stadsinfoblad en andere reclameboekjes af

In zijn rubriek 'De Stoute Schoen' laat Bernard Derwa zijn licht over Sint-Truiden schijnen



Wallonië is nog altijd zwaar getraumatiseerd. Ganse straten weggespoeld. In Zepperen of in het Stadscentrum was het echt 'bangelijk'. Ge zoudt voor minder beven en bibberen. Over heel de planeet wreekt zich de natuur. Bosbranden als de hel aan de ene kant, overstromingen als zeeën aan de andere kant.

En zeggen dat ze hier in Pronkstede 'zware taksen' aansmeren om de nog overblijvende, groene, bouwpercelen te betonneren! Hier een tip voor Peter 'Groen' van Dam, die toch vóór en na met goede ideeën komt aandraven. Het is de plicht van elke stad om klimaatvriendelijker te worden. Schaf het drukken en het verspreiden van het Informatiekrantje gewoon af. In de meeste huisgezinnen vliegt dat, ongelezen, de garage in, boven op de hoop reclamefolders, even nutteloos als hinderlijk. De mensen lezen niet meer letters op papier, naar raadplegen hun scherm. Een massa papier wordt uitgespaard. Eindelijk zou deze stad uit de beerput van blunders kruipen en voor gans het land een voorbeeld zijn. Krik nu toch eens eindelijk uw bezoedelimago van klungel-en-schuldenstad op ter ere van onze leefomgeving. Wedden dat vele steden zullen volgen.


Bevlogen van Dam

De burger is klaar voor de strijd tegen magazines en tegen reclame want de meerderheid der brievenbussen verbieden reclame. Het staat erop geschreven. zo deze stad het aandurft het voortouw te nemen, dan wapent ze de bevlogen van Dam om met zijn gekleurd accent de partijtop te overhalen om de afschaffing van alle reclame bij wet en nationaal erdoor te duwen. Groen, met in haar verkiezingsprogramma "Klimaat heeft voorrang op de prijs van melk en gehakt!" Vooral de jeugd en de jong volwassenen zullen blij en dankbaar toehappen. En hun stem geven.

Geen utopie

Meer nog, de partij Groen moet ijveren voor de afschaffing van de aftrekbaarheid in de belastingen van de kosten, voor reclame gemaakt. Dan is het helemaal oninteressant, al die niet gelezen bucht in onze bus. Zeg niet: dat is utopie. Dat is dromen. Het is perfect mogelijk. Toen het in Frankrijk een rage werd de burgers te telefoneren om van alles aan te prijzen en te verkopen met de nodige leugens, bedrog en afzetterij, heeft Parijs simpelweg verkoop per telefoon bij wet verboden.(Wet 24.7.2020.) En geen reclamefolders meer, véél, véél minder vuil op straat.


478 keer bekeken1 reactie