Voorlopig geen eigen partij, maar wel nieuwe Gin op Streekproductenmarkt



Neen, dit is niet het logo van Carl Nijssens nieuwe partij. Anders kregen sommigen misschien terstond een 'Zoer' gezicht. De eerste Belgische smoelentrekkergin kleurt haar assortiment bij met twee nieuwe smaken: ‘the purple one’ violet en ‘the yellow one’ lemon. Vandaag kan je ze voor het eerst proeven op de Truiense Streekproductenmarkt.


"Een avant-première", vertellen Carl Nijssens en Eduard Vangrootloon die eind augustus 2020 de eerste Belgische smoelentrekkergin lanceerden. "Een bijzonder project, ontstaan in de eerste lockdown. Niet alleen de smaak is anders, maar ook een deel van de opbrengst gaat nog steeds naar de Mediclowns. Een gin gemaakt van de populaire snoepjes ‘smoelentrekkers’ steunt de smoelentrekkers van de zorg. Ongeveer een jaar en enkele duizenden flessen later komt er een geel broertje en een paars zusje bij van de inmiddels erg populaire snoepjesgin. Succes van Zoer Gin Wat begon als een klein project, wordt steeds groter. Ondertussen blijft de vraag naar de Haspengouwse gin steeds groeien bij winkels, drankenhandels, horecazaken en particulieren in héél Vlaanderen. Ook vanuit Wallonië en Nederland komt stilaan meer vraag. Er werd een samenwerking opgezet met een externe commercieel manager en met PXL-studenten voor het uitwerken van een duurzaam bedrijfsplan voor de komende jaren.


Vraag naar meer smaken

“Marktonderzoek wees uit dat onze ‘Zoer-lovers’ echte fijnproevers zijn met een voorliefde voor intense smaken. De zoet-zuur verhouding slaat aan en de vraag naar nieuwe smaken groeide. Daarom hebben we beslist om twee iets minder bekende smoelentrekkersnoepjes van onder het stof te halen en er een gin mee te maken. Vanzelfsprekend werd het recept extra op smaak gebracht met specifieke kruiden en fruittoetsen. De keuze viel op een paarse versie ‘the purlple one’ met violetsmaak en op een gele versie ‘the yellow one’ met citoensmaak,” zeggen ginmakers Eduard Vangrootloon en Carl Nijssens. “Omdat ook deze dranken van smoelentrekkers zijn gemaakt blijft de naam ZOER Gin behouden. We onderscheiden ze wel in kleur en onderschrift. Onze eerste roze versie krijst dan ‘the original’ als baseline. Zo ontstaat er een mooi trio aan ZOER smaken dat u zeker zal verrassen.”


Avant-première: proeven op Streekproductenmarkt Sint-Truiden

"Omdat Sint-Truiden onze hometown is en we ZOER ook als streekproduct in de markt zetten willen we onze nieuwe smaken in avant-première laten proeven op de Truiense Streekproductenmarkt", gaan Nijssens en Vangrootloon verder. "Nu zondag 26 september kunnen alle bezoekers de drie smaken gratis komen degusteren. Exclusief voor de streekproductenmarkt zal er een proefbox met de 3 kleine flesjes in de verschillende kleuren en smaken te koop worden aangeboden aan 29,90 euro. De grote flessen ZOER Gin van 70 cl. ‘the yellow one’ Lemon en ‘the purple one’ Violet zullen pas beschikbaar zijn vanaf 6 oktober voor groothandel horeca en op onze webshop. Er kunnen wel al online preorders besteld worden vanaf zondag 26 september. ( www.zoergin.be ) De roze versie ‘the original’ is natuurlijk wel onbeperkt beschikbaar.


Mediclowns blijven steunen

Ook bij de verkoop van deze nieuwe versies blijven de Mediclowns het goede doel. “Omdat we een hart hebben voor de zorg, een positieve boodschap willen uitdragen en omdat we ook ethisch willen ondernemen blijven we een deel van de opbrengst van elke kleur fles aan de Mediclowns schenken”, sluiten de ZOER-makers af.


Streekproductenmarkt: vandaag op de Groenmarkt vanaf 13u.00. Gratis te bezoeken

489 keer bekeken2 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven